مقالات

راهنمای انتخاب آسیاب چکشی مناسب

راهنمای انتخاب آسیاب چکشی

هنگامی که می خواهید یک آسیاب چکشی برای پردازش چوب و یا محصولات خود بخرید، به یک راهنمای انتخاب آسیاب چکشی مناسب نیاز دارید، به این منظور  می توانید سوالات زیر را  از خود بپرسید.

سوالات ضروری برای انتخاب آسیاب چکشی

چه مواد اولیه ای را می خواهید خرد کنید؟

برای خرد کردن خوراک دانه، می توانید آسیاب چکشی را با قیف خوراک در بالا انتخاب کنید.
برای خرد کردن غلات گندم و سبوس، بهتر است آسیاب دیسکی را انتخاب کنید.
برای پردازش خوراک معدنی مانند پوسته، می توانید آسیاب های غیر الک را انتخاب کنید.
پیش تصفیه خوراک مخلوط به اندازه ذرات کوچک و قابل تنظیم نیاز دارد، شما باید نوع خاصی از آسیاب بدون غربال را انتخاب کنید.
اگر می خواهید انواع مختلفی از مواد مانند غلات و نی های زراعی را خرد کنید، می توانید آسیاب چکشی تغذیه مماس را انتخاب کنید.

ظرفیت تولید مورد نیاز شما چقدر است؟

به طور کلی، در دستورالعمل و پلاک نام آسیاب چکشی رتبه بندی ظرفیت را نشان می دهد. اما باید بدانید که ظرفیت رتبه بندی شده در شرایط استاندارد است. به عنوان مثال، استاندارد آسیاب چکشی دانه زمانی است که رطوبت حدود 13٪ باشد، قطر مش صفحه 1.2 میلی متر است. هنگام خرید باید این عوامل را در نظر بگیرید. ظرفیت تولید آسیاب چکشی که انتخاب می کنید باید بیشتر از خواسته شما باشد. هنگامی که تولید به دلیل سایش چکش یا نشت کانال هوا کاهش می یابد، ظرفیت تولید نیز کاهش می یابد.

قدرت آسیاب چکشی چقدر است؟

در دستورالعمل و پلاک نام آسیاب چکشی معمولاً قدرت اسمی موتور الکتریکی را نشان می دهد. این یک عدد ثابت نیست بلکه یک محدوده مشخص است. قدرت مورد نیاز با مواد اولیه مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، در شرایط کاری یکسان، قدرت مورد نیاز برای خرد کردن سورگوم 1 برابر بیشتر از ذرت است. علاوه بر این، نسبت به اندازه های مختلف مش روی صفحه نمایش، بار آسیاب چکشی متفاوت است.

آسیاب چکشی شما چقدر برق مصرف می کند؟

در برخی مناطق، دولت کمترین نسبت بهره وری انرژی را برای تولید در نظر گرفته است. به عنوان مثال، هنگام آسیاب ذرت با توری صفحه 1.2 میلی متر، خروجی در هر کیلووات ساعت نباید کمتر از 48 کیلوگرم باشد. امروزه اکثر آسیاب های چکشی بازده انرژی ای بیش از حد مورد نیاز دارند. برخی از آسیاب های چکشی می توانند 70-75 کیلوگرم در هر کیلووات ساعت خروجی داشته باشند.

مواد اولیه شما چگونه تخلیه می شود؟

مواد خرد شده به 3 طریق تخلیه می شوند: خود وزن، مکش فشار منفی و انتقال مکانیکی.

آسیاب های چکشی کوچک معمولاً از روش تخلیه وزنی استفاده می کنند. نوع متوسط ​​معمولاً مجهز به دستگاه مکش فشار منفی است که می تواند رطوبت را از مواد جذب کند. کاهش رطوبت مواد خام باعث افزایش راندمان آسیاب 10-15٪ و کاهش مقدار گرد و غبار در محفظه، باعث تسهیل ذخیره سازی می شود.

آسیاب چکشی چقدر گرد و غبار و صدایی ایجاد می کند؟

در واحدهای صنعتی، بیشتر گرد و غبار و صدا از آسیاب چکشی می آید. شما باید این فاکتورهای بهداشتی را در نظر بگیرید. اگر آسیاب های چکشی با صدای بالا و تولید گرد و غبار را انتخاب کرده اید، باید برای بهبود محیط کار از روش های جلوگیری و کاهش صدا و گرد و غبار استفاده کنید.

چه چیزی بر راندمان تولید آسیاب های چکشی تأثیر می گذارد؟

برای انتخاب نوع مناسب آسیاب چکشی، مهمترین پارامتر راندمان تولید است. آسیاب های چکشی مختلف در راندمان تولید بسیار متفاوت است که تحت تأثیر عوامل زیر است:

میزان رطوبت مواد خام

نی های زراعی با رطوبت بالا دارای مقاومت بالایی هستند و به سختی خرد می شوند. رطوبت باعث افزایش ویسکوزیته مواد خام می شود و در نهایت سرعت خروجی و راندمان تولید را کم می کند.

قطر محفظه خرد کن

اندازه اتاق خرد کردن معقول می تواند راندمان کاری آسیاب چکشی را افزایش دهد. قطر محفظه خرد کردن باید با مواد اولیه و اندازه مش الک سازگار باشد.

سرعت اسپیندل

در محدوده معینی، هرچه سرعت اسپیندل بیشتر باشد، راندمان تولید نیز بالاتر خواهد بود. اما هنگامی که سرعت اسپیندل از مقدار حدی فراتر رود، راندمان تولید کاهش می یابد. در حرکت برگشت خالی، اگر دوک خیلی سریع بچرخد، چکش ها با فرکانس بالا می چرخند. مواد اولیه زمان بسیار کوتاهی برای عبور دارند، بنابراین مواد خرد شده با موفقیت خارج نمی شوند و محفظه خرد کن را مسدود می کنند. در مقابل، سرعت اسپیندل پایین باعث چرخش آهسته چکش ها می شود، بنابراین مواد خام نمی توانند به طور کامل خرد شوند.

نگهداری روتین

شرایط عملیاتی خوب پیش فرض راندمان تولید بالا است. در تجهیزات خرد کن، شدت کار بالا سایش قطعات هسته را تسریع می کند. بنابراین، کاربر باید آسیاب چکشی را به طور منظم بازرسی و نگهداری کند تا از راندمان تولید کاسته نشود و عمر کاری دستگاه طولانی شود.

عملکرد استاندارد

اپراتور آسیاب چکشی نیاز به آموزش حرفه ای و درک کاملی از تجهیزات و کارکرد آن دارد.