مقالات

6 چالش بزرگ نقاله های مکانیکی چیست؟

6 چالش بزرگ نقاله های مکانیکی

هنگامی که قصد خرید سیستم انتقال مکانیکی را دارید، نباید تنها به انتقال محصول از نقطه A به نقطه B  توجه کنید، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. در ادامه 6 چالش بزرگ نقاله های مکانیکی را مورد بررسی قرار می دهیم.

۶ چالش بزرگ نقاله های مکانیکی

۱. انتخاب مواد

سیستم های انتقال مکانیکی برای اهداف مختلفی طراحی می شوند. برای مثال نوار نقاله های کشاورزی وزن کمی دارند و برای 8 ساعت در روز یا استفاده فصلی و یا نوار نقاله های صنعتی برای عملیات تمام وقت برای تمام فصول طراحی شده اند و این بهترین ویژگی آنها است. این مثال ها را آوردیم که شما بدانید که ابتدا باید حجم کار خود را تخمین بزنید و سپس متناسب با آن اقدام به خرید سیستم انتقال مکانیکی کنید.

۲. اندازه‌گیری

اغلب، به منظور کاهش هزینه اولیه، نوار نقاله‌هایی با سرعت‌های بالاتر کار می کنند ابعاد کوچک‌تری دارند. مواردی وجود دارد که سیستم‌ها بسیار کوچک هستند یا نمی‌توانند سرعت وظایف محول شده خود را تحمل کنند. بین سرعت عملیات، کارایی طولانی مدت و تعمیر و نگهداری تعادل وجود دارد. هر نوار نقاله مکانیکی محدودیت هایی دارد که باید آنها را بشناسیم. به عنوان مثال، نوار نقاله های پیچی نباید بیش از 60 دور در دقیقه کار کنند. نوار نقاله های کششی باید با سرعت ۲۷.۵ متر در دقیقه یا کمتر  و آسانسورهای سطلی باید با سرعت کمتر از ۱۵۲ متر در دقیقه کار کنند. رعایت نکردن این محدودیت ها و یا عدم آشنایی با آنها می تواند مشکلات ایمنی و نگهداری را ایجاد کند.

۳.ایمنی

داشتن سیستم های ایمنی مناسب در نقاله هایی که با آنها کار می کنیم، ضروری است. در غیر این صورت، از کار افتادن سیستم انتقال می تواند کل فرآیند را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام انتقال موادی که در دسته مواد قابل اشتعال طبقه بندی می شوند، داشتن سیستم های Watchdog برای ردیابی تسمه و مانیتورینگ دمای بلبرینگ از تجهیزات مورد نیاز هستند. صرف نظر از طبقه بندی منطقه، اقدامات ایمنی اضافی مانند سوئیچ درب و سوئیچ های حرکتی نیز هزینه های عاقلانه ای هستند.

۴. قابلیت اطمینان

نوار نقاله های مکانیکی می توانند سریع کار کنند و این چیزی است که آنها را بسیار ارزشمند می کند. اما هرچه سریعتر کار کنند، قطعات سریعتر فرسوده می شوند. اینجاست که عناصری مانند آسترهای پوشاننده در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شوند. آنها در طول زمان از تجهیزات شما محافظت می کنند و باعث می شوند نوار نقاله ها برای مدت طولانی تری با سرعت کار کنند.

۵. تغذیه

برای نوار نقاله های کششی، اندازه دهانه برای تغذیه مناسب پارامترمهمی است. به عنوان مثال، اگر یک محصول ساینده دارید، اگر به دلیل تغذیه نامناسب روی زنجیر بپیچد، در نهایت به زنجیره و سیستم آسیب می رساند و این می تواند کار را متوقف کند.

۶. تهویه

جابجایی محصولات کشاورزی و صنعتی بدون ایجاد گرد و غبار تقریباً غیرممکن است و این احتمال وجود دارد که برخی از آنها قابل اشتعال باشند. وجود تهویه مناسب یکی از نکات کلیدی برای حفظ سلامت و ایمنی کارگران، سیستم و امکانات شما است.

نکاتی برای تعیین محدوده دقیق سیستم انتقال مکانیکی

بسته به مواد، موارد استفاده، نوع درایو و سایر عوامل، ممکن است تغییرات زیادی در هزینه های نوار نقاله مکانیکی شما وجود داشته باشد. با این حال، اگر این شش عامل را د رکنار 6 چالش بزرگ نقاله های مکانیکی در نظر داشته باشید، می توانید بر روی هزینه کنترل داشته باشید.

۱.آماده سازی

اولین گام برای به دست آوردن قیمت دقیق، آماده سازی است. اگر در این زمینه تخصص ندارید، یک طرح پیشنهادی نوار نقاله بخوانید، مشخصات اولیه مورد نظر خود را بنویسید و با فروشندگان در مورد بودجه خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تصمیم هوشمندانه تری بگیرید.

۲.پشتیبانی

شما می خواهید از سیستم انتقال مکانیکی در کجا استفاده کنید، در کارخانه یا در فضای باز؟ بسته به پاسخ، ممکن است به پشتیبانی های طراحی شده ساختاری نیاز داشته باشید که می تواند بر هزینه ها تاثیر بگذارد.

۳. اجزا و مواد

اگر قرار است محصولات با دمای بالا روی نوار نقاله قرار گیرند، باید مواد پارویی شما قادر به تحمل گرما باشد. اگر از محصولات ساینده استفاده می کنید، استفاده از آستر ضروری است. در این زمینه شما به بررسی کامل و همه جانبه اجزا، مواد و اندازه های مناسب نیاز دارید.

۴.برق

فراموش نکنید که هزینه های برق و راه اندازی سیستم خود را اضافه کنید.

۵.آسپیراسیون

در نهایت، بدون توجه به محصول، در این فرآیند بدون شک گرد و غبار ایجاد می شود. این عامل و هزینه های آن را در نظر بگیرید.

شناخت کامل این سیستم ها کار سختی است، اما غیرممکن نیز نیست. هنگام برداشتن اولین قدم، ایده و پیشنهادات بالا را در ذهن داشته باشید. اگر هنوز سوالی دارید، درباره طراحی و نصب سیستم ها بیشتر بخوانید یا با مشاوران شرکت آورتین صحبت کنید. متخصصان زیادی وجود دارند که می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. مهمترین نکته این است که سیستمی را خریداری کنید که برای فرآیند، امکانات، شرکت و بودجه شما مناسب ترین باشد.