مقالات

چه عواملی می توانند بر خروجی دستگاه های تولید آرد تأثیر بگذارد؟

[:fa]دستگاه تولید آرد[:]

[:fa]

هر دستگاه تولید آرد نظریه خاص خود در مورد میزان استخراج پودر دارد. در طول روند کار تجهیزات، اگر عملکرد پودر کردن کاهش یابد، میتواند دلایل به این شرح داشته باشد: رطوبت گندم آسیاب شده بسیار زیاد است. رطوبت گندم آسیاب شده بسیار کم است. کیفیت گندم پایین است. سایش غلتک، اثر غربالگری ضعیف، اثر تمیز کردن ضعیف، عملکرد نادرست ماشین آلات کارخانه های تولید آرد. شرکت آورتین به عنوان یکی از پیشروترین تامین کنندگان ماشین آلات کارخانه های آردسازی، مشکل کاهش میزان پودر را حل کرده است.

در این بخش، دلایل میزان کم شدن پودر را معرفی خواهیم کرد و اثر دیگری که ممکن است بر خروجی ماشین آلات کارخانه آرد تأثیر بگذارد.

علل کاهش میزان پودر آرد و روشهای از بین بردن

  • اثر رطوبت گندم به ماشین آلات کارخانه آرد بسیار زیاد است. خراشیده شدن آندوسپرم فوقانی سبوس دشوار است و همچنین غربالگری آن نیز دشوار است.

راه حل: در مراحل شستشوی گندم، زمان آبیاری گندم ، زمان له شدن و محتوای آب گندم را مطابق با الزامات تنظیم کنید.

  • ماشین آلات تولید گندم به آرد رطوبت کمی دارند که باعث می شود سبوس شکننده و خراشیده شود.

راه حل:همان راه حل بالا را انجام دهید.

  • کیفیت پایین گندم، گندم بیش از حد قرمز، با دسته ای نامعقول و ناهموار.

راه حل: نسبت ها را دوباره تنظیم کنید تا یکنواخت شوند.

  • با استفاده از غلتک سنگ زنی صاف برای تولید نمی توانید به اهداف مورد نیاز برسید.

راه حل: غلتک را دوباره سیم کشی کنید.

  • جریان بسیار زیاد است و صفحه تمیز نیست.

راه حل: مقدار جریان گندم را تنظیم کنید.

  • عملکرد ماشین آلات کارخانه های تولید آرد نامعقول است و میزان لایه برداری و میزان پودرگیری از هر آسیاب به هدف نرسیده است.

راه حل: ماشین آلات تولید آرد را دوباره تنظیم کنید تا میزان لایه برداری و میزان پودرگیری برای هر ماده سنگ زنی پوست مطابق با الزامات باشد.

  • اثر غربالگری خوب نیست، سبوس حاوی پودر و پودر حاوی سبوس است.

راه حل: درجه تماس برس صفحه نمایش چرخ آسیاب آرد را با فنجان صفحه تنظیم کنید یا برس را تعویض کنید. در صورت شکستن الک، باید الک جدید تعمیر یا تعویض شود.

موارد بالا علت کاهش میزان آرد آسیاب شده و محلول مربوطه است.

برای افزایش نرخ تولید آرد و ماشین آلات تولید آرد باید به چه مواردی توجه شود؟

به عنوان یک تولید کننده ماشین آلات آسیاب آرد، فقط با بهبود مستمر کیفیت محصول و بهبود کارایی پردازش، می توان توسعه طولانی مدت را به دست آورد.

بنابراین برای افزایش کارایی فرآیند، باید به چه نکاتی توجه کنید؟

قبل از اینکه کارایی را افزایش دهید، ابتدا باید انواع مختلف گندم راآشنا شوید. مانند گندم زمستانه و گندم بهاره، در مقایسه با اولی ، نشاسته موجود در اولی بالاتر از دومی است ، بنابراین میزان استخراج پودر زیاد است. مثال دیگر گندم دوروم و گندم نرم است. از آنجا که محتوای گندم دوروم بیشتر از گندم نرم است و تراکم فله متناسب با عملکرد آرد است، میزان استخراج آرد گندم سخت از گندم نرم بیشتر است.

علاوه بر این، در طی فرآیند آسیاب گندم، اجزای تجهیزات تغییر می کنند و به راحتی می توان بر میزان تولید آرد آسیاب تأثیر گذاشت. آورتین به اپراتورها یادآوری کرد که باید انعطاف پذیر باشند. به عنوان مثال، اگر دستگاه شستشو آسیب دیده باشد، به منظور جلوگیری از کاهش کارایی، می توان همزمان سنگ زنی مواد را تقویت کرد و مواد را از طریق لوله توزیع به سایر دستگاه های تصفیه پراکنده کرد تا بار را کاهش دهد.

علاوه بر این، به منظور بهبود موثر میزان استخراج، یک اساس بسیار مهم وجود دارد که نیاز به درک دقیق رابطه بین رطوبت مواد اولیه و میزان پودر است. هنگامی که دما بالاتر و رطوبت گندم بیشتر باشد، می توان اثر تورم باد را به طور مناسب تقویت کرد تا رطوبت را کاهش دهد. در فرآیند شستشوی گندم، می توان با توجه به شرایط، روش کاهش سطح آب و کاهش زمان خیساندن گندم را تصویب کرد.

منبع: flourmiller.com